THE LIST

Jenny hade en såndär lista man alltid gjorde förr på typ bilddagboken. Och eftersom jag fortfarande ligger sömnlös tänker jag tråka ut er också med den!

1. Hur gammal är du om fem år? 24 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min mamma

3. Hur lång är du? 161 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Conviction

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Vem ringde dig senast? Jaki

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Jag är påväg hem nu baby, vi förlorade 3-2. Ses snart”

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Oj, både och..

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? Idag kl 20

11. Vilken ögonfärg har du? Ljusblåa

12. När vaknade du i dag? Alldeles för sent, ungefär 10.27

13. Vilken är din favoritjulsång? Kan man ha en favoritjulsång?

14. Vilken är din favoritplats? Kristiansund i Norge, det är hemma för mig.

15. Vilken plats föredrar du minst? Upptåget i 16-tiden

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förmodligen i något hus med nån unge och en mysig Jakob

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Blåsten, jag hade ett jättestort träd utanför mitt fönster som lät som de skulle blåsa in.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? En reklam på tvn, den där med katten som är rädd för sodastreamern.

19. Hur stor är din säng? 140 cm, som jag delar med en stoooor karl!

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Typ utan, med trosor

22. Hur många kuddar har du i sängen? Vi har nog fem stycken tror jag

23. Hur många landskap har du bott i? Bara lilla Uppland

24. Vilka städer har du bott i? Månkarbo och Tierp, om man kan kalla de städer

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag är en riktig barfota människa!

26. Är du social? Det tycker jag väl.

27. Vilken är din favoritglass? Hm..det måste nog bli sandwich.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Jag är en sucker för choklad i alla dess former.

29. Tycker du om kinamat?  Oooja! Nudlar, ris och friterat. In my heart!

30. Tycker du om kaffe? Med mycket mjölk går de fint.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten eller juice

32. Sover du på någon särskild sida? På rygg

33. Kan du spela poker? Jag kan, men jag vinner sällan

34. Tycker du om att mysa/kela? Jag är ett plåster på Jakob så fort han kommer hem…

35. Är du en beroendemänniska? Nej inte direkt. Jag är nog beroende av kärlek iofs..

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Haha ja, alla fyller år den 10 dec. Jag känner iallafall 5 stycken som gör de förutom jag.

37. Vill du ha barn? Det går i vågor de där med babycravings, men ja. Nån dag blir det en liten Mille.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, Norska och Spanskan är väl lite knackig men funkar!

39. Har du någonsin åkt ambulans? Tyvärr för många gånger. Två gånger jag kommer ihåg, men otaliga gånger när jag var 1-2 år.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag är livrädd för havet, speciellt om man inte kan se botten.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst ingenting, men de blir mest nöje och kläder skulle jag tro.

42. Äger du dyrbara smycken? Nej, jag äger typ ett halsband i plast.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Alla slags sjukhusprogram och dokumentärer.

44. Kan du rulla med tungan? Jag har kunnat, men just nu kommer jag inte på’t!

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv tror jag. (hahahahahhahah) Eh, seriöst. Jag vet inte, den är svår den där…

46. Vad har du för ringsignal? Nån Lady Gaga låt, jag hör bara introt så jag vet inte vad hon sjunger

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Japp, en body och ett par skitsmå skor.

48. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En nyckelpiga på en bok

49. Flirtar du mycket? Jag vet inte. Inte medvetet, jag är rätt kass på de

50. Kan du byta olja på bilen? Jag tror de

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång?  Nej!

52. Vilken var den senaste boken du läste? Det var tusen år sen jag läste en bok…

53. Läser du någon dagstidning? Japp, UNT, arbetarbladet och aftonbladet (även om de är en kvällstidning)

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej dom pengarna har jag inte

55. Dansar du i bilen? Haha OFC!

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Namn och födelsenummer

58. När var du i kyrkan senast? I somras på Jakobs mammas bröllop

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Elisabeth eller Ann-Crickan tror jag

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Någon natt, typ 2 tror jag.

2 responses to “THE LIST

  1. hihi härmapa 😉 puss!

    sv: hmm.. ne det förstår jag.. det är så himla tråkigt att pengar måste styra ens liv. usch. Man skulle vara rik.

Kommentera

